پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230139
هنوز در کشور به فاز مهار کرونا نرسيده‌ايم/ مردم همچنان در خانه بمانند
تاریخ انتشار : 1399/02/13 09:57:41
نمایش : 1502
معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل کاهش مراجعات کرونايي به بيمارستان‌ها و روند نزولي مرگ‌ومير ناشي از بيماري کوويد-۱۹ در کشور، در عين حال گفت: در کشور هنوز به فاز مهار کرونا نرسيده‌ايم، بلکه همچنان در فاز مديريت بيماري هستيم و بر همين اساس همچنان به مردم توصيه مي‌کنيم که نکات مربوط به فاصله‌گذاري اجتماعي را رعايت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به علل کاهش مراجعات کرونايي به بيمارستان‌ها و روند نزولي مرگ‌ومير ناشي از بيماري کوويد-۱۹ در کشور، در عين حال گفت: در کشور هنوز به فاز مهار کرونا نرسيده‌ايم، بلکه همچنان در فاز مديريت بيماري هستيم و بر همين اساس همچنان به مردم توصيه مي‌کنيم که نکات مربوط به فاصله‌گذاري اجتماعي را رعايت کنند.

دکتر ايرج حريرچي با اشاره به کاهش مراجعات کرونايي و در عين حال روند نزولي مرگ و مير ناشي از بيماري کوويد-۱۹ در کشور، گفت: بايد توجه کرد که علت اصلي اين موضوع اين است که ما امکانات‌مان را ارتقاء داديم تا بيماري را در مراحل اوليه تشخيص دهيم. بنابراين در حال حاضر بيماري کوويد-۱۹ را در مراحل اوليه بيماري تشخيص مي‌دهيم. در عين حال مراقبت‌هاي لازم را از بيمار انجام مي‌دهيم تا حال او بدتر نشود.

وي افزود: در عين حال خوشبختانه آگاهي مردم در زمينه ويروس کروناي جديد افزايش يافته و در نتيجه با رعايت مسائل بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي، ميزان ابتلاي جديد به بيماري کاهش يافته است. بر اين اساس با کاهش تعداد ابتلا، نياز به بستري هم کاهش پيدا کرده است. در عين حال اکنون موارد جديد ابتلا را در مراحل اوليه تشخيص مي‌دهيم و مراقبت‌هاي لازم را از آنها به عمل مي‌آريم تا بيمارستاني نشوند و در عين حال نيازي به بستري در آي‌سي‌يو هم نداشته باشند.

حريرچي تاکيد کرد: بنابراين در اين فاز اقدام اصلي که بايد انجام شود، مراقبت است. اگر فردي متوجه بيماري نشود و مورد شناسايي قرار نگيرد، در مرحله پيشرفته مراجعه مي‌کند و در آن زمان نيازمند اقدامات درماني ويژه است.

معاون کل وزارت بهداشت تاکيد کرد: از طرفي هم در حال حاضر مهارت پزشکان‌مان نيز در حوزه اداره بيمارستان‌ها و بيماران افزايش يافته است.

حريرچي در ادامه گفت: با وجود تمام اين اقدامات، هنوز در کشور به فاز مهار کرونا نرسيده‌ايم، بلکه همچنان در فاز مديريت بيماري هستيم و بر همين اساس همچنان به مردم توصيه مي‌کنيم که نکات مربوط به فاصله‌گذاري اجتماعي را رعايت کنند. انتهاي پيام/ا


دانا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html